Kund_Kulturen

På Membit är vi väldigt glada att hälsa ännu en föreningskund välkommen. Vi har fått ställa några frågor till Anna Ekman som är projektledare och jobbar med utvecklingsfrågor på Kulturen. Så här säger hon:

Berätta kort om er förening

Kulturhistoriska föreningen för södra Sverige bildades redan 1882 av en samling eldsjälar som på eget initiativ ville samla in föremål, vårda och visa dem för att berätta om sin egen kulturhistoria, som var på väg att försvinna i den industrialiserade utvecklingen av samhället.

Vad var det som gjorde att ni tittade på ett nytt medlemssystem?

Det gamla systemet var inte webbaserat och medgav inte de funktioner som vi efterfrågade.

Vad hade ni för behov/önskemål och vad var det som gjorde att valet föll på Membit Förening?

Att det ger möjlighet till självadministration, är lätt att använda, har ett konkurrenskraftigt pris, kan integreras i vår hemsida, att vi kan se aktuella betaluppgifter, att vi kan använda e-post och sms till medlemmarna, fina medlemskort, mindre administrativt arbete på sikt, frekventa utskick av medlemskort.

Nu när ni använt systemet ett tag, hur har Membit har förbättrat/förenklat arbetet för er?

Vi kan leta information och utföra ändringar vilket spar tid, vi kan maila till medlemmarna och vi kan ta fram statistik själva.

Hur använder ni och kommer att använda er av Membits tilläggstjänster?

Vi använder oss av medlemskort, brevbilagor och tänker använda oss av medlemsutvecklingsstödet. SMS ligger i framtiden.

Vill du läsa mer om Kulturen och kanske bli medlem deras förening, kan du besöka Kulturens hemsida.

Detta inlägg är publicerat i Medlemssystem, Nyheter. Bokmärk permalänk.

Kommentarer är stängda